Pláž mezi skálami s přístupem po dřevěných schodech se zábradlím
Evropa,  Nabídka ubytování

Portugalsko – Algarve – 07/2021

Portugalsko - Algarve s dítětem

Portugalské Algarve mě lákalo už dlouho. Letos sice nebylo původně v plánu, ale nevěděla jsem, jestli se nám vystěhují nájemníci v našem bytě na Madeiře a jestli tedy budu moci Madeiru ukázat rodičům. A abychom nakonec nebyli bez dovolené, tak jsme se rozhodli ještě pro jednu dovolenou v červenci. A protože máme všichni rádi skalnaté pláže, výběr byl jasný, rozhodli jsme se pro jih Portugalska – Algarve. Nádherných pláží je tu opravdu hodně, co pláž to perla, krásné tyrkysové moře, nádherné útesy, skalnaté útvary a jeskyně. Ale pokud vás nebaví trávit celou dovolenou na pláži, ani vy se tady rozhodně nudit nebudete, po pobřeží se dají dělat procházky/treky podél pobřeží, kde se můžete kochat nádhernými výhledy na oceán, skály, pláže atd. Takže tahle destinace je velmi zajímavá i mimo sezónu, kdy navíc bývají velmi levné letenky. A taky jsme při této dovolené koupili krásný byt 1+kk blízko pláže, který můžete využít i vy pro vaši dovolenou 🙂

Obsah hide

8. Sand city, Portimão – Praia dos Três Castelos
  9. Odlet z Faro do Vídně

Navštívená místa

Region Algarve nabízí krásné pobřeží omývané Atlantským oceánem a nepřeberné množství překrásných pláží, od velkých dlouhých až po malinké pláže, kde jste skoro sami. V mém příspěvku najdete podrobné informace z naší týdenní dovolené a spoustu užitečných rad, takže pokud se také rozhodnete Algarave navštívit, určitě vám můj článek pomůže při plánování vaší dovolené.

Algarve mě vždycky hodně lákalo. Teď už mě teda nebaví vyloženě válecí dovolená pouze na pláži, ale lákala mě kombinace koupání a procházek a treků podél pobřeží. Tentokrát jsem chtěla strávit i nějaký ten čas na plážích, protože jsem jela s mými rodiči a se synem, který asi jako každé dítě má rád koupání v moři. Navíc jsem potřebovala, aby se můj 8 letý syn už konečně naučil plavat. Dřív se vody dost bál, pak jsme jezdili spíš na dovolené s treky a sice mají přímo ve škole bazén, jenže první půlrok v první třídě se rekonstruoval a pak nastoupil Covid a tak měli opravdu jen pár hodin plavání. A naštěstí se zadařilo, plavat se konečně naučil 🙂

Původně jsme měli v létě v plánu jen Madeiru, protože jsem rodičům chtěla ukázat kromě tohoto nádherného ostrova i náš byt, který jsme si tam loni koupili. Ale kvůli dočasnému Covid zákonu, který zakazuje ukončovat pronájmy, jsme se báli, jestli se nájemníci, kteří měli smlouvu do června, budou ochotní vystěhovat se a tak jsme se rozhodli ještě pro dovolenou v Algarve, abychom náhodou nezůstali bez letní dovolené, kdyby návštěva Madeiry neklapla. A naštěstí si nájemníci našli nový pronájem a my tedy v srpnu budeme moci navštívit i mojí oblíbenou Madeiru.

A i tato návštěva Algarve byla velmi úspěšná – podařilo se nám vybrat krásný byt, který jsme koupili a můžete ho využít i vy pro vaši dovolenou 🙂

Nabídka ubytování v našem bytě

Nabízíme ubytování v našem bytě 1+kk v Portimao za přijatelné ceny. Byt se nachází blízko pláže, centra a krásné promenády podél řeky Arade.

Více informací a ceník najdete zde – https://lenkacestounecestou.cz/portugalsko-algarve/

Místnost s bílou postelí a povlečením a stůl s dvěma židlemi a kuchyňským koutem
Obývák se šedou sedačkou a bílou postelí a stůl s bílou židlí a televize a větrák
Výhled z balkonu na město osvícené sluncem
Sprchový kout s kachlíčky v dekoru dřeva
Koupelna s šedými kachlíčky a umyvadlem se skříňkou
Moderní koupelna s bidetem a záchodem a šedými kachlíčky
Výhled z apartmánu na město a východ slunce nad řekou

Letenky

Jako vždy jsem hledala letenky přes Skyscanner a letenky jsem kupovala přímo u letecké společnosti (Ryainair). Letenky jsem kupovala už v únoru, a protože jsem byla celkem limitovaná termínem, aby to bylo o prázdninách a červenec, abychom příp. v srpnu stihli i Madeiru, tak jsme moc na výběr neměli a bála jsem se, zda se objeví ještě nějaká akce, když se jedná o plnou sezónu a tak nás letenky stály cca 4000 Kč/osoba (včetně priority boardingu s 8 kg příručním zavazadlem). Ale jinak (hlavně mimo sezónu) se dají koupit velmi levně.

My jsme z Brna a tak rádi létáme z Vídně. Koupila jsem tedy přímý let od Ryanair z Vídně do Faro. Let trvá cca 3,5 hodiny.

Tam nám to letělo z Vídně ve 12:20 a přílet byl v 14:55 (v Portugalsku je o 1 hodinu méně než v ČR).

Zpět nám to letělo v 7:30 a ve Vídni jsme měli přistát 11:55, ale přistáli jsme cca o 15 minut dříve.

Původně to byly dost odlišné časy letů, ale krátce po zakoupení letenek je změnili.

Odkaz Skyscanner – https://www.skyscanner.cz/

Ryainair – http://ryanair.com/

Ubytování

Co se týče ubytování, už nemám ráda hotely, kde i ve 4* s rodinou to není žádný velký luxus, když jsou všichni namačkaní v jedné místnosti a člověk si ani ráno nemůže uvařit čaj (pokud teda člověk nemá nějaké dražší rodinné apartmá s 2 pokoji a kuchyňským koutem)… Takže poslední dobou vždy volím soukromé ubytování a hledám na bookingu. Tady jsem zvolila ubytování asi 1 km od pláže a kousek od centra. Ani nemá smysl bydlet blíže pláži, protože zaprvé jsou tam jen samé hotely a obrovský problém s parkováním, tam prostě fakt nezaparkujete a mohli byste parkovat dost daleko od ubytování. Navíc v Algarve by byl hřích zůstat celý týden na jedné jediné pláži, když je jich v Algarve asi 150…Takže je dobré půjčit si auto a objet celé Algarve, takže není důvod mít ubytování pár metrů od pláže.

Na bookingu jsem tedy vybrala velký byt 3+1, takže jsme měli opravdu dostatek pohodlí, když jsme měli 2 ložnice a velký obývák. Byly tam také 2 balkony a 2 koupelny. Byt byl skromně zařízený, ale byl moc hezký a i velmi levný, takto ve 4 lidech nás to vyšlo cca 520 Kč/osoba/noc. Samozřejmě čím více osob bývá v bytě, tím vyjde ubytování levněji, pokud pojedete ve dvou a budete mít pronajatý menší byt, tak vyjde ubytování o něco dráž, ale i tak jsou ceny dostupné. V bytě byly 2 výtahy a parkování bylo možné kdekoliv před domem. Parkování zde bylo bez problémů, nikdy nebyl problém najít volné místo přímo před domem. Pokud chcete mít bezproblémové parkování, tak je potřeba bydlet takto cca 1 km od pláže a dále. Já bych doporučovala klidně ještě o něco dál blíže centru, kde je více obchodů a restaurací a krásná promenáda podél řeky s přístavem, která rozhodně není přeplněná jako promenáda u pláže, kde i teď v době covidové bylo večer opravdu hodně lidí.

Odkaz T2 Praia da Rocha – Portimãohttps://www.booking.com/hotel/pt/t2-praia-da-rocha-portimao.cs.html?aid=304142;label=gen173nr-1FCAEoggI46AdIM1gEaDqIAQGYAQW4ARfIAQzYAQHoAQH4AQuIAgGoAgO4AuXrkIgGwAIB0gIkZDZlN2E5NTktMTA0ZS00YzVjLWE2NDgtNjU0MDg5MTkzZjI52AIG4AIB;sid=c4c99e0ecc59d64ec0da01ac239b6fd3;atlas_src=sr_iw_btn;dest_id=0;dist=0;group_adults=2;group_children=0;no_rooms=1;room1=A%2CA;sb_price_type=total;type=total;ucfs=1&

Autopůjčovna

Původně jsem chtěla půjčovat u autopůjčovny Centauro, na kterou jsem našla velmi dobré recenze a byla to jediná autopůjčovna, kde jsem našla, že nevyžadovali při plném pojištění žádný depozit ani kreditku (ale půjčovné zas bylo dražší než jinde). Jenže při zpáteční cestě (odlet 7:30) jsme potřebovali odevzdávat auto cca 5:15 a u této autopůjčovny nebyla možnost vrátit auto v tuto ranní hodinu. Kancelář mají v tuto hodinu samozřejmě zavřenou a ani nebyla žádná možnost hodit klíče jen do schránky jako v jiných autopůjčovnách. Ověřovala jsem to i po emailu a řekli, že není možnost vrácení v tuto hodinu…Zajímavý přístup, takhle se připravují o všechny klienty s ranním odletem…

Drive4Fun

Takže jsem hledala jinou autopůjčovnu, ideálně bez kreditky a bez depozitu, jako jsem zvyklá na Madeiře, ale žádnou další takovou jsem tady opravdu nenašla (pokud takovou znáte, budu ráda za tip v komentáři). Vybrala jsem tedy nakonec Drive4Fun, na kterou jsem našla také velmi dobré recenze.

Měli dobré ceny a depozit (blokace na kreditce) 320 EUR (300 EUR pro připadnou ztrátu klíčů od auta a 20 EUR za příp. použití dálnice. Mají totiž rovnou snímač, který načítá najeté placené úseky a když člověk použije dálnici, automaticky zaplatí 20 EUR. Když člověk dálnici nepoužije, depozit vrátí). Nám přišlo zbytečné použít dálnici jen jednou při cestě do Portimão, a tak jsme se dálnici vyhli a jeli do Portimão cca 1 hodinu 15 minut po menších silnicích. Moc rychlá jízda to teda nebyla, pořád samá vesnice a překvapilo mě, kolik tady mají kruháčů a retardérů před přechodem. Takže i když můj syn cestu do Vídně po dálnici poprvý zvládl bez Kynedrilu, tak tady jsme museli dávat Kynedril vždy.

Poté co jsme vyšli z letištní haly, bylo třeba dojít pěšky na parkoviště P4 (https://mapy.cz/s/jecekosuvu), kde byla bouda s kanceláří pro několik autopůjčoven. Před námi nikdo nebyl a tak jsme auto převzali poměrně rychle. Měli jsme jako vždy pro jistotu plné pojištění.

Pracovník autopůjčovny nám předal dokumenty, a řekl, že si máme překontrolovat stav auta, jestli sedí pár drobných škrábanců, které poznačil v dokumentu. Našli jsme další 2 drobné škrábance a tak je tam také poznačil a zároveň jsem si je vyfotila. Ale předpokládám, že to byla jen formalita, protože jsme měli plné pojištění.

Tady jsme brali jen auto nejnižší třídy (nějaký Peugeot), přece jen nás nečekaly žádné hory, tak jsme si říkali, že to bude stačit a taťka říkal, že byl spokojený, že jezdilo velmi dobře.

Při cestě zpět jsme odevzdávali auto v 5:30 ráno, a tak stačilo pouze při vjezdu vzít parkovací lístek a dát ho spolu s klíči od auta nahoru na stínítko, které se dává dolů, když člověku svítí do očí. Takže auto se vlastně nechávalo na parkovišti otevřené.

Cena – 195 EUR na 7 dní (tj. 28 EUR/den), s plným pojištěním (+ podsedák pro dítě stál 3 EUR na den)

Odkaz Drive4Fun – https://drive4fun.pt/

Drive4Fun

Parkování

Naprostá většina parkovišť, na které jsme narazili, byla zdarma. Za celý týden jsme za parkování platili jen jednou, v Portimão u pláže Praia do Amado (https://mapy.cz/s/dofajuhohe), protože vedlejší neplacené parkoviště už bylo plné. V centru Portimão jsou občas placená parkoviště, ale i v centru se nám vždy v pohodě podařilo najít neplacené parkoviště.

Jinak u pláží často bývá oficiální parkoviště (standardně neplacené, na placené jsme nenarazili) a když je plné, tak většinou auta stála u cesty, kde to šlo, standardně tam zákazy stání nebývaly.

Počasí

V Algarve je v červenci velmi stálé a slunečné počasí. Teď v červenci jsme měli každý den slunečno bez jediného mráčku a cca 26-30°C. I večer bylo teplo, jen jeden večer bylo trochu chladněji a vzala jsem si tenkou mikinu, jinak vždy až do večera jen v krátkém rukávu.

Pokud byste nechtěli trávit moc času koupáním na pláži, ale dělat spíše výlety a treky, tak doporučuju jet mimo sezónu, kdy nebude takové teplo.

Teplota vody

Říkáte si, že Atlantik bude určitě ledový a zajímá vás jaká je tu teplota vody? Abych pravdu řekla, taky by mě zajímalo, kolik přesně měl oceán v době naší návštěvy. Když jsem zkoušela googlit, co říká internet, tak všude psali tak 18-19°C a tomu teda nevěřím. Já jsem hrozně zmrzlá a do takhle studené vody bych nevlezla ani omylem. A když už bych tam vlezla, tak asi jen na rychlé ponoření, dvě- tři tempa a pádila bych z vody. Ano, když jsem lezla do vody, tak mi nepřišla nějak extra teplá, asi hlavně tím, jak byl člověk ze slunka vyhřátý, ale jakmile jsem se osmělila, tak už mi moc studená nepřipadala a vydržela jsem tam poměrně dlouho a nemusela jsem chodit z vody proto, že bych už měla vyloženě pocit zimy. I syn vydržel ve vodě dlouho a ani nedrkotal zubama. Tak tipuju, že minimálně 21°C mohla mít, možná i víc, netroufám si odhadnout.

Doprava do/z Vídně

Gepard Express

Letenky jsem kupovala už v únoru a tou dobou ještě nebyly v prodeji jízdenky od Student Agency. A zároveň jsem si nebyla jistá, jestli teď v době covidové při nižším počtu turistů bude Student Agency jezdit a tak jsem se rozhodla poprvé zkusit Gepard Express, který také jezdí na letiště několikrát denně. Je to dodávka pro 8 lidí, takže nebylo na co čekat, tak malý počet míst by mohl být rychle vyprodaný a tak jsem jízdenky koupila radši hned v únoru.

Do Vídně jsme jeli plně obsazení v 8 lidech. Po cestě není žádná zastávka a tak cesta trvala jen 2 hodiny. Určitě mohu tuto dopravu do Vídně na letiště doporučit, byli jsme spokojení.

Cena – 490 Kč (koukala jsem se a na webu mají teď cenu 390 Kč)

Odkazhttps://www.gepard.com/

černá dodávka Gepard Express

Flixbus

Na cestu zpět jsem měla koupené jízdenky na 15:00 od Student Agency. Ale když jsem viděla, že jsme přistály dokonce o 10 minut dřív, pádili jsme k východu, abychom si ještě stihli koupit jízdenky od Flixbusu, který odjížděl v 12:30. Místa ještě byly, tak jsem rychle naklikala jízdenky a koupila je takto na poslední chvíli před odjezdem, abychom si ušetřili 3 hodiny čekání. Kdybych je kupovala dříve, tak by byly sice levnější, ale nechtěla jsem riskovat, že to nestihneme, když jsme mezi příletem a odjezdem Flixbusu měli jen 30 minut. Jízdenky od Student Agency jsem stornovala (lze do 15 minut před odjezdem) a peníze mi byly dány do kreditu a využiju je jindy.

Odkaz – https://www.flixbus.cz/

Covid formality

Cestování v době covidové je sice kvůli různým formalitám o něco těžší, ale vůbec se toho nebojte a jeďte, dá se to v pohodě zvládnout. Navíc, pokud už jste očkovaní, budete to mít výrazně jednodušší.

Níže najdete naší zkušenost. Každopádně je dobré vše před cestou znova překontrolovat, zda se podmínky nezměnily. Níže uvádím i odkazy, abyste si mohli překontrolovat aktuální podmínky a opatření. Nám Portugalsko zčervenalo chvíli před cestou a tak se nakonec některé věci změnily.

Před odletem do Portugalska

Odkaz – aktuální situace ohledně vycestování do Portugalska:

Potvrzení o bezinfekčnosti

Očkování

Rodiče už měli obě očkovací dávky za sebou, takže jim stačilo pouze očkování (musí být aspoň 2 týdny po druhé dávce).

Covid test

Já ještě druhou dávku očkování neměla, protože jsem to musela zkusit nějak propočítat a odhadnout, aby mi ani jedna dávka nekolidovala s žádnou dovolenou. Takže kdo nemá ještě očkování, musí mít antigenní test (ne starší než 48 hod. před nástupem do letadla) nebo PCR test (ne starší než 72 hodin před nástupem do letadla).

Brno – Hola biolabs

Pokud jste někdo z Brna, tak na PCR a antigenní testy doporučuju laboratoř Hola Biolabs ve Starém Lískovci. Všimla jsem si, že občas někteří řeší, že mají problém dostat se do portálu ocko.uzis nebo se jim tam test načetl se zpožděním. Tohle v této laboratoři není problém, výsledek testu posílají zdarma trojjazyčně (čeština, angličtina, ruština) do mailu a pak se zároveň načte i do portálu ocko.uzis. A zároveň ručí za to, že výsledek testu bude do 24 hodin (i tak bývá výrazně dříve, byli jsme v 14:30 a výsledek přišel 19:15, takže cca za 5 hodin).

Covid test/očkování chtěli vidět i v hotelu ve Vídni a podle aktuálních podmínek se mělo ukazovat i v ubytování v Portugalsku (možná se to týká jen hotelů, po nás nikdo nic nechtěl).

Odkaz – https://www.hola-biolabs.com/cs/

Osoby s prodělaným covidem

Dále Portugalsko uznává digitální certifikáty EU COVID o prodělané nemoci, pokud od pozitivního testu uplynulo více než 11 a méně než 180 dní.

Příjezdový formulář

Při cestě do Portugalska je třeba vyplnit příjezdový formulář. Vyplňuje se online a přijde zároveň potvrzení i s QR kódem do emailu. Já si to pro jistotu vytiskla a raději měla uložené i ve smartphonu.

Ryainar příjezdový formulář kontroloval už před nástupem do letadla (ale např. při cestě na Madeiru ho TAP Portugal nekontroloval a jen se letušky ptaly v letadle, kdo to nemá vyplněné a rozdávali vytištěnou verzi, kterou si pak vybrali.)

Odkaz – https://portugalcleanandsafe.com/en/passenger-locator-card

Check-in + kontrola dokumentů

U Ryainairu jsem dělala odbavení online a dostali jsme rovnou i boarding pass (např. u TAP Portugal při cestě na Madeiru člověk dostal informaci, že online check-in je hotový, ale boarding pass si musel člověk vyzvednout na letišti na check-inu, kde rovnou kontrolovali Covid testy/ockování/prodělání Covidu).

Tady Ryanair normálně vystavil boarding passy při online check-inu a byla možnost nahrát dokumenty jako příjezdový formulář a PCR test/očkování přímo přes web Ryanairu. Ale pokud dokumenty nenahrajete online nic se neděje. Naopak i v případě, že si je nahrajete online přes web Ryainairu, vemte si i tak vytištěnou verzi sebou nebo mějte po ruce online verzi ve smartphonu. My měli dokumenty nahrané online a i tak když jsme stáli frontu u gatu před nástupem do letadla, tak pracovník letiště obcházel frontu a museli jsme mu ukázat Covid testy/očkování a příjezdový formulář do Portugalska a pak nám dal papírek, kde bylo napsáno, že kontrola proběhla a jakmile jsme se dostali při nástupu do letadla na řadu, už jsme ukazovali jen tento papírek a pasy/občanky.

Aktuální opatření v Portugalsku

Na ulici se musely nosit roušky, i když dost turistů na to kašlalo… Na pláži či při sportovních aktivitách roušky být nemusely. Teď jak Portugalsko spadlo do červené barvy (vysoké riziko nákazy), tak od pátka od 19:00 do neděle bylo potřeba očkování či test (antigen nebo PCR) i v restauracích, pokud chtěl člověk sedět uvnitř. V restauracích na zahrádkách test/očkování nevyžadovali, takže jsme test neřešili a stravovali se o víkendu v restauracích se zahrádkou, což nebyl problém, velké množství restaurací má zahrádku.

Pláže nebyly přeplněné, je jich tam tolik, že se to množství turistů rozloží, takže nebyl problém najít si místečko dostatečně daleko od ostatních, takže nakažení jsme se nějak nebáli. Ale např. zoo Zoomarine, kde by měli být i různé show s delfíny či lachtany jsme se raději rozhodli vynechat, tam přece jen může být větší koncentrace lidí, takže to si necháme na jindy.

Odkaz – aktuální opatření v Portugalsku

https://covid19.min-saude.pt/wp-content/uploads/2021/02/20210202_Postos-colheita.pdf (aktuální čísla Covid-19 dle regionů)

Před odletem z Portugalska do ČR

Odkaz – pravidla návratu do ČR

Covid test

Tím, že Portugalsko čerstvě spadlo do červené barvy, tak já a můj syn jsme museli mít před odletem antigenní test, který nesměl být starší než 48 hodin.

Oproti Madeiře se mi tady nepodařilo najít místo, kde by dělali testy bez objednání a byli tam 24/7.

Hospital de São Camilo

Nakonec jsem se teda rozhodla pro laboratoř Unilabs v nemocnici Hospital de São Camilo. Byli tam od 9:00 do 18:00.

Bylo třeba objednat se buď telefonicky nebo online přes jejich web. Objednávala jsem online a bohužel tam nebyla možnost vybrat přesný čas, jen zda ráno nebo odpoledne. Tak jsem zaklikla ráno a do poznámky jsem napsala, že bych chtěla dohromady se svým synem ideálně na 9:00. Za chvíli mi přišlo potvrzení a ještě email zvlášť, že mi rezervovali čas 9:00 a 9:05 pro mého syna.

Po vstupu do nemocnice stačilo zahnout vpravo, kde se nacházela buňka, kde dělali Covid testy. Zde i antigen byl tak hluboko do nosu jako u nás býval PCR (teď už byl jen na kraji nosu).

Výsledky měly být cca do 4 hodin, ale nám přišly do sms a na e-mail asi do 40 minut.

Za testy jsem platila 25 EUR za osobu, šlo platit kartou. Ceny jinde nevím, ani tady ani jinde cena na webu uvedena nebyla.

• Cena – 25 EUR/osoba
  • Otevírací doba – 9:00 – 18:00
  • Objednání – nutné online či telefonicky (alespoň 24 hod. předem)
  • Adresa – São João de Deus 8500-508

Web pro objednání – https://www.grupohpa.com/en/covid-19-analysis/ (zde je rozcestník nejen pro Algarve, ale i Alentejo a Madeiru)

https://www.grupohpa.com/en/covid-19-test-hpa-gambelas/ (zde přímo odkaz na objednání)

Okdaz mapa – https://mapy.cz/s/fujebunaro

Vstup do nemocnice Hospital de Sao Camilo Portimao
budova nemocnice Hospital de Sao Camilo Portimao
Unilabs stánek a budka na covid testy

Očkovaní

Rodiče už byli plně naočkovaní, takže testy řešit nemuseli a stačilo očkování (měli ho pro jistotu jak vytištěné, tak ve smartphonu).

Příjezdový formulář

Při cestě zpět jsem dokumenty nenahrávala na web Ryanairu. Zde opět nejdřív u vstupu ke gatu kontrolovali test/očkování a příjezdový formulář do ČR (pán sice řekl obojí, ale nakonec chtěl vidět jen test či očkování). Při nástupu do letadla se už opět kontrolovali jen pasy.

Odkaz příjezdový formulář – https://plf.uzis.cz/

Po návratu do ČR

Očkovaní

Rodiče už měli očkování, takže po příletu už nemuseli nic řešit.

Neočkovaní

Já se synem jsme ještě očkování neměli, takže vzhledem k tomu, že Portugalsko bylo červené, tak jsme museli do absolvování testu do samoizolace a nejdříve 5. den po příletu (nejpozději 14. den) bylo potřeba jít na PCR test. Takže jsme se na PCR test objednali hned na pátý den po příjezdu, abychom mohli ukončit samoizolaci.

Den 1

Noc ve Vídni

Do Vídně jsme jeli z Brna s Gepard Express, doporučuju, vše proběhlo v pohodě a byli jsme spokojení. Více info v sekci Doprava do/z Vídně.

Ubytování Vídeň letiště

Moxy Vienna Airport

Nám to letělo až druhý den v 12:20 a abychom při cestě na letiště s příliš malou časovou rezervou neriskovali, že nám to uletí, tak jsme jeli na letiště den před a objednali si Moxy Vienna Airport přímo na letišti. Je to moc hezký 3 hvězdičkový hotel kousek od letištní haly. Objednávala jsem ho hodně dopředu a měla jsem štěstí na velmi dobrou cenu, pouze 880 Kč/osoba, jinak standardně bývá dražší. Původně jsem si říkala, že jednu noc to zvládneme v jednom pokoji, ale asi týden před odletem mi psali z hotelu, že se strašně omlouvají a že naše rodinné pokoje procházely rekonstrukcí a že je potřeba tam doladit ještě nějakou drobnost, ale že jinak pokoje nebrání užívání. A jako kompenzaci nabídli buď 20% slevu nebo že můžeme dostat 2 dvoulůžkové pokoje za stejnou cenu 🙂 Vybrali jsme si teda raději 2 dvoulůžkové pokoje.

Odkaz – https://www.booking.com/hotel/at/moxy-vienna-airport.cs.html?aid=304142;label=gen000nr-10CBYoggI46AdIBVgEaLgCiAEBmAEzuAEFyAEF2AED6AEB-AEBiAIBqAIBuALd7uqDBsACAdICJGU3OGRkN2E4LWQwOTMtNDIwOC04MzE0LWEyZDkwNWY1OTkwN9gCAeACAQ;sid=c4c99e0ecc59d64ec0da01ac239b6fd3;all_sr_blocks=209218201_246434320_0_2_0;checkin=2021-08-12;checkout=2021-08-13;dest_id=-1991440;dest_type=city;dist=0;group_adults=2;group_children=0;hapos=1;highlighted_blocks=209218201_246434320_0_2_0;hpos=1;no_rooms=1;room1=A%2CA;sb_price_type=total;sr_order=popularity;sr_pri_blocks=209218201_246434320_0_2_0__10219;srepoch=1627240832;srpvid=b14087ffb2780027;type=total;ucfs=1

Cena – 880 Kč/osoba

Den 2

Odlet z Vídně do Faro + Portimão

Letělo nám to ve 12:20 a přilétalo to do Faro v 14:55. Zpoždění jsme naštěstí neměli a tak jsme se hned vydali na parkoviště P4, abychom vyzvedli auto v autopůjčovně a jeli jsme do Portimão (víc informací k půjčení auta najdete v sekci Autopůjčovna).

Po příjezdu jsme se ubytovali v soukromém bytě 3+1, který jsem našla přes Booking. Hned poté jsme šli na jídlo, konkrétně v této části města moc restaurací není, jsou spíše blíže centru nebo pláži. Informace o restauracích, cenách a fotky jídel najdete v sekci Restaurace.

Pak jsme si prohlídli vyhlídku Miradouro dos Três Castelos (https://mapy.cz/s/maruhagapu), odkud je krásný výhled na Praia da Rocha a Praia dos Três Castelos.

Miradouro dos Três Castelos
Praia da Rocha
Praia dos Tres Castelos

Pak jsme se prošli po pláži Praia dos Três Castelos a po promenádě u pláže.

Den 3

Po příletu jsme se rozhodli nejdříve prozkoumat Portimão a okolní pláže.

Praia do Alemão

Dopoledne jsme jeli na pláž Praia do Alemão (https://mapy.cz/s/nesovocade). Moc hezká pláž, ale zrovna byly velké vlny, které přinesly na pláž dost řas, ale naštěstí jen na část. Parkování zde bylo zdarma. Dalo se parkovat prakticky kdekoliv i před oficiálním parkovištěm. Dalo se zaparkovat u cesty pěkně ve stínu pod stromy.

Praia do Alemao

Odsud vede moc hezká kratší trasa podél pobřeží s nádhernými výhledy na skály a pláže.

Některé malinké pláže jsou hůř přístupné a tak na nich najdete třeba jen 1- 2 páry turistů. Dolu na tyto pláže jsme nezkoušeli sejít, ani nebyl čas. Viděli jsme jednu z cest na takovou menší pláž, která teda byla dost špatně přístupná, byl tam takový malý kovový můstek se zábradlím a v podlaze dokonce část pletiva chyběla, takže bylo potřeba jít jen po okraji rámu a přidržovat se zábradlí. Viděli jsme i rodinku s dětmi, jak tam komplikovaně přecházeli. No, když jsem to viděla, tak sem bych teda s dětmi nešla.

My jsme měli bohužel málo času (po obědě nás čekal ještě jiný program, který si zaslouží samostatný článek) a tak jsme tuto trasu nešli celou (https://mapy.cz/s/recenosuvo).

Praia do Amado

Taky moc hezká pláž s krásnými skalními útvary. Parkoviště je tu malinké a zdarma (https://mapy.cz/s/defoheloge), takže není úplně lehký zaparkovat, pokud nejedete hned ráno, ale my měli štěstí a místo jsme našli. Ale jinak hned vedle je i placené parkoviště, kde hodina stála myslím 0,80 EUR (https://mapy.cz/s/fuduhusovo).

Praia dos Três Castelos

Taky krásná pláž s nádhernými skalními útvary. Jedna pláž zde přechází v další, takže to vybízí k příjemným procházkám po pobřeží.

A tady najdete mapu navštívenýh míst v Portimao.

Portimão

Portimão je moc hezké město s velkým množstvím krásných pláží. Městu dominuje 1 km dlouhá Praia da Rocha, kterou zkraje lemují skály. My velké pláže zrovna nemusíme, tak na této jsme se nekoupali ani jednou a chodili jsme raději na menší pláže. Takže tuto pláž máme jen vyfocenou z vyhlídky. U pláže je promenáda s velkým množstvím restaurací, barů a obchůdku se suvenýry, večer tam teda bylo poměrně hodně turistů.

Praia da Rocha

Jinak v centru je moc hezká promenáda kolem řeky Arade (https://mapy.cz/s/kezurahete), kde jsou večer moc příjemné procházky bez návalu turistů. Dělají se tady i lodní výlety po řece (co jsem tak viděla tak 1 hod. cca 12,50 EUR) a dají se zakoupit ve stáncích s místními cestovkami přímo na nábřeží (Zona Ribeirinha), my jsme tedy osobně tuto projížďku už nestihli.

Loďky ve vodě a nábřeží s palmami
Řada palem na nábřeží a jasné nebe
Nábřeží a několik loděk na vodě
most přes řeku
park s trávníkem a stromy
obdélníkový bazén se stříkající fontánou

V centru najdete také starý most (Ponte Velha), který je přístupný nejen pro auta, ale i pro pěší.

železniční most přes řeku

V centru najdete velké množství restaurací, ceny se pohybují tak od 8-10 EUR za jídlo i s přílohou. Pokud chcete trochu ušetřit, můžete si dát denní menu (tzv. prato do dia), které je dostupné celý den (respektive do vyprodání, ale mívali jsme ho normálně i večer), to stojí cca 8 EUR, v levnějších restauracích kam chodí místní i méně, kolem 6 EUR.

V Portimão stejně jako v celém Portugalsku najdete domy, kde jsou místo fasády azulejos, typické kachlíky. Ale není jich tady tolik jako třeba v Lisabonu.

Domy s kachlíčky na fasádě
Dům s kachlíčky na fasádě a předzahrádka
Vchod do domu s kachlíčky a balustrádové zábradlí
Dům s malými balkóny u každého okna a kachlíčky na fasádě

Nákupy

Kousek od centra je velký hypermarket Continente (https://mapy.cz/s/hugucuvoju).

Obchodní dům Continente a parkoviště před obchodem

Dále je tam i Lidl (https://mapy.cz/s/janefufebo) a Pingo Doce (https://mapy.cz/s/busenuhepa), častý portugalský řetězec supermarketů. V Pingo Doce je levná restaurace, myslela jsem, že to bude stejným stylem jako na Madeiře, kde bylo jídlo na váhu a připravené ve velkých mísách jako na all inclusive a člověk si mohl nandat od všeho trochu (teda teď v době covidové ne sám, ale stačilo říct obsluze kolik čeho nandat, aby člověk mohl ochutnat více druhů připravovaného jídla). Tady byly tímto stylem jen přílohy a saláty, ale maso si člověk musel objednat zvlášť a připravili ho čerstvé. My jsme to tady tedy nakonec nezkoušeli, ale jídlo tady bylo také velmi levné (kolem 6 EUR, ale nevím, zda příloha nebyla zvlášť).

Mercado Municipal

Za návštěvu stojí určitě i tržnice Mercado Municipal, kde najdete spoustu stánků s ovocem a zeleninou. Naštěstí je to tu za standardní ceny pro místní, takže se nemusíte bát nakupovat zde ovoce a zeleninu, nejsou tu předražené ceny pro turisty, je to opravdu trh pro místní.

Teď v červenci tu měli výborné krásně zralé fíky, jak zelené tak fialové (cena 5- 7 EUR/kg). Ale jinak na stromech touto dobou byly ještě velmi nezralé.

Pokud máte rádi maracuju, tak zde nějaký ten stánek s maracujou byl, jinak jsme maracuju kupovali v Pingo doce. Není to úplně běžné, že by byla v každém supermarketu, třeba v Continente jí neměli vůbec.

Tržnice s ovocem jako hrozny, broskve a melouny
trh s ovocem, červený meloun a cukrové melouny
rozkrojená Maracujá na talíři
Tržnice se zeleninou a velkými rajčaty
tržnice se zeleninou jako červená paprika, česnek, cibule, pórek, žampiony

Dále zde najdete i rybí trh, který taky doporučuju navštívit, najdete zde spoustu druhů ryb a mořských plodů.

Dlouhá ryba tkaničnice a ryba s otevřenou pusou
rybí trh
Tržnice s chobotnicemi a rybami
Rybí trh s velkou rozpůlenou rybou
rybí trh s mořskými plody jako krab krevety atd.

Autobusy

Autobusy jsem zatím osobně nezkoušela, protože jsme tentokrát měli půjčené auto, ale je tu několik linek, které jezdí docela často a není problém dostat se autobusem na různé pláže v Portimão. Jinak Portimão je celkem malé město, takže není problém pohybovat se po městě pěšky.

Den 4

Lagos – Ponta da Piedade

Další den jsme vyrazili do městečka Lagos, které je vzdálené asi 25 km od Portimão. Bohužel na prohlídku městečka samotného nám už čas nezbyl, tak někdy příště 🙂

Místo, které zde rozhodně nesmíte vynechat je Ponta da Piedade, kde jsou opravdu nádherné vyhlídky na oceán a oranžově zbarvená skaliska. Je to naprosto úžasná podívaná a člověk se těch výhledů nemůže nabažit.

Dalo se po schodišti sejít dolů k moři, odkud vyjížděli malé čluny na projížďku kolem skalisek.

Vede odsud dlouhá stezka po pobřeží po dřevěných chodnících. Je to krásně po rovině, takže to zvládne úplně každý. Nám už bohužel čas nezbyl, takže jsme jen na koukli a nechám si to někdy na příště 🙂

Ponta da Piedade

Na oběd jsme zašli hned do restaurace u parkoviště. Překvapilo mě, že i na takto turistickém místě, kde byla jediná restaurace, ceny nebyly nijak přemrštěné. Více informací, ceny a fotky najdete v sekci Restaurace.

Praia do Camilo

Po obědě jsme se přesunuli na pláž Praia do Camilo. Parkování zde bylo v pohodě (oficiální neplacené parkovištěhttps://mapy.cz/s/pejagevaje), případně kdekoliv u cesty, když už není místo na parkovišti.

Tohle jsou hned 2 moc hezké pláže vedle sebe, na tu druhou se prochází tunelem ve skále. Na tuhle pláž vede celkem 220 schodů.

Pláž mezi skálami s přístupem po dřevěných schodech se zábradlím

Procházka po pobřeží

A protože mě nebaví jen koupat se a ležet na pláži, vydala jsem se opět na menší procházku po pobřeží směrem k Ponta da Piedade. I zde byly výhledy doslova dechberoucí.

Praia do Camilo

Na některých fotkách můžete vidět trochu nějaké mraky – respektive nebyly to mraky, ale kouř od požáru, který byl nedaleko Lagosu. Když jsme se vrátili večer do Portimão, zjistili jsme, že kouř se přesunul až sem a byl i trochu cítit, ale naštěstí ne natolik, aby se hůř dýchalo. Druhý den už to naštěstí bylo v pohodě a kouř byl pryč.

Praia da dona Ana

Při zpáteční cestě jsme se ještě zastavili u Praia da dona Ana.

Den 5

Praia do Carvoeiro

Další den jsme se vypravili opět kousek za Portimão do městečka Carvoiero. Tady je taky moc hezká pláž. Já vím, pořád se opakuju, ale ty pláže jsou tady naprosto boží a nádherné jsou opravdu všechny. Co se pláží týče, tak za mě je to nejhezčí destinace v Evropě.

Tady je to s parkováním trochu horší, žádné větší parkoviště u pláže není. Zaparkovali jsme tedy asi 900 metrů před pláží a došli to pešky a cestou jsme si zašli na oběd (více info a fotky v sekci Restaurace).

Nejdřív jsme se koupali na pláži Praia do Carvoiero.

Praia do Carvoiero
Carvoiero

Lodní výlet Tour completo Benagil – Praia da Marinha

Pak jsme se vydali na výlet člunem po pobřeží. Výlet jsem objednávala online už pár dní předem od společnosti Carvoeiro Caves (https://www.carvoeirocaves.com/passeios/tour-completo-benagil-praia-da-marinha/).

Těch firem, co dělají výlety člunem je tam poměrně dost, ale určitě doporučuju tu naší, vše proběhlo výborně a byli jsme fakt spokojení. Při výběru je dobré zjistit, jak velký je to člun, protože některé společnosti dělají také výlety po pobřeží, ale je to větší loď, která pak nemůže zajíždět do jednotlivých jeskyní. Ceny jsou většinou podobné, pokud je nějaký výlet za nižší cenu, tak často proto, že je to kratší projížďka.

Předpokládám, že není problém objednat výlet i na místě, otázka je, jestli si budete moci vybrat čas, který vám vyhovuje. Pokud jede třeba celá rodina, tak je určitě lepší objednat si výlet předem, přece jen člun je jen pro 8 lidí, tak už by pro celou rodinu nemuselo být místo.

Bylo třeba přijít ke stánku na okraji pláže Carvoeiro 30 minut předem, aby udělali check-in. Náš člun měl ale chvíli zpoždění, tak řekli, že můžeme jít ještě na pláž a přijít až v 15:20. Pak nám dali vesty a mohli jsme vyrazit. Pokud máte sebou nějakou větší tašku, můžete si jí klidně nechat u nich ve stánku.

Praia do Carvoiero

I teď v době covidové byly všechny čluny, které jsme potkávali, většinou plně obsazené. Ale my jsme měli velké štěstí, vybrala jsem super čas (15:00 – 16:30) a na člunu jsme byli úplně sami, jen my 4, a průvodkyně Ana a João, který člun řídil. Takže jsme měli krásný výhled, nemuseli jsme mít roušky a ještě jsem si mohla vybrat výklad v portugalštině a našim jsem to částečně překládala. Takže super, že jsme měli za cenu 25 EUR/osoba (dítě 20 EUR) soukromou projížďku (jinak soukromá projížďka stála 200 EUR).

Boneca
Jeskyně Boneca

Aně jsem naštěstí rozuměla krásně, mluvila pěkně zřetelně a pomalu. Čas jsem vybrala záměrně takto odpoledne, četla jsem, že po obědě je to lepší kvůli světlu a je pravda, že sluníčko už bylo za náma, takže jsme při cestě tam nebyli proti slunci a mohli pěkně fotit. Při zpáteční cestě už fotit nešlo, protože to už se frčelo pěkně rychlou jízdou zpět a jak jsme byli lehcí, tak člun pěkně nadskakoval a byla to super rychlá jízda, kterou jsme si všichni fakt užili. Cestou tam jsme jeli pomalu, pěkně podél celého pobřeží.

Nahoře vlevo skalní útvar připomínající krokodýla
Tato jeskyně dříve vypadala podobně jako Benagil, ale část stropu se zde zřítila.

Navštívili jsme spoustu krásných jeskyní včetně té nejznámější (Gruta de Benagil – https://mapy.cz/s/lomebojuhu), kterou určitě znáte z fotek. Z lodi se ale nevystupovalo, takže jsme si jeskyni vyfotili jen z loďky. Tahle jeskyně je dostupná jen z lodi. Nevím, jestli se u některých jiných společností z lodi vystupuje, všimla jsem si, že vystupovali jen lidi z kajaku.

Benagil cave
Gruta de Benagil

Tenhle výlet trval 1 a půl hodiny a jelo se až ke známé pláži Praia da Marinha. Byl to super výlet, doporučuju.

Odkaz Carvoeiro caves – tours – https://www.carvoeirocaves.com/passeios/tour-completo-benagil-praia-da-marinha/

Pak jsme ještě zajeli kousek vedle a prohlédli si maličkou jeskyni Boneca (https://mapy.cz/s/ceduculula) a krásné přírodní jezírko, ve kterém se dalo vykoupat. Nad jezírkem se dalo projít až k oceánu a odtamtud lidi skákali přímo do oceánu a kousek opodál vždy vylezli a skákali znovu a znovu.

Boneca
Stánek prodávající lodní vzlety
Zeď s reklamou na lodní výlety

Den 6

Percurso dos Sete Vales Suspensos

Další den jsem se rozhodla projít si aspoň kratší trek po pobřeží, který začíná kousek za Carvoeiro u pláže Praia de Vale Centeanes a sahá až po Praia da Marinha. V podstatě skoro stejná část jako jsme projeli po moři člunem (akorát já začala až kus za Carvoeiro). Šla jsem sama, malýmu by se v takovým vedru nechtělo a těšil se hlavně na pláž a rodiče jsem zas potřebovala, aby autem dojeli právě na Praia da Marinha autem, abych mohla jít jen jedním směrem a nemusela se vracet se k autu. A popravdě, ani jim by se v tom vedru nechtělo. No, ne že bych vedro zbožňovala, spíš naopak, ale když jsem viděla na blogu Nebuď vorvaň fotky z této trasy, tak jsem si říkala, že těch 6 km dám i v tom 30° vedru. Jinak jak jsem zmiňovala, díky takovýmhle pobřežním trasám se tady ani v zimě nudit nebudete a je to bezva destinace i na zimní, podzimní či jarní dovolenou, protože tady jsou příjemné teploty po celý rok.

Praia do Vale Centianes

Trasa začíná na Praia do Vale Centianes (https://mapy.cz/s/holotovuza), což je také moc hezká pláž. Úplně na kraji je taková maličká pláž, která na mapě není ani označená jako samostatná pláž, ale protože všichni rovnou asi míří na tu velkou, tak tahle v době mé návštěvy byla opravdu prázdná, byla tam jen jedna paní.

písečná pláž se skalním útesem

Dále jsem pokračovala po stezce po pobřeží. Je to krásná trasa s dechberoucími výhledy na oceán a skály. Je to lehká trasa, vedoucí především po rovině.

Dům na útesu a oceán
výhled na oceán a útesy
Percurso dos Sete Vales Suspensos
útes a oceán
Vstup do jeskyně ve skále z oceánu
Útes a výhled na oceán

Dále jsou zde k vidění tzv. algares, díry v zemi, které vznikají erozí. Tyto díry jsou obehnané plotem, aby do nich nikdo nespadl.

algar, díra v zemi obehnaná dřevěným plotem
Keříky a oplocený algar, díra v zemi

Na začátku jsem prakticky nikoho nepotkávala, jen asi 2 páry v protisměru. Pak už o něco více, zřejmě většina lidí šla jen malou část této trasy.

Farol de Alfanzina

Algar, díra v zemi oplocená plotem a v dálce maják
Prašná cesta vedoucí k majáku
výhled na zátoku tyrkysové barvy a maják v dálce
Útes v moři, skalnaté pobřeží a oceán
plot podél skal a maják v dálce

Praia do Carvalho

Tady pár fotek z pláže Praia do Carvalho.

Pláž u skály se slunečníky
Pláž vedle skály a skalní útvar v oceánu

Praia de Benagil

Kdybyste neměli dostatečné zásoby vody, tak se dá voda přikoupit na pláži Praia de Benagil (ale mimo sezónu netuším, zda občerstvení na pláži funguje). Na této pláži najdete i půjčovnu kajaků.

Pláž se spoustou lidí a slunečníků a skála v pozadí
Pláž s mnoha lidmi a slunečníky oceán s tyrkysovou barvou
Nádherné skalní útvary podél pobřeží oceánu
Pláž a skalní útvar s dvěma vstupy do jeskyně
Jeskyně ve skalním útvaru v oceánu
Algar, díra v zemi způsobená erozí, která je obehnaná dřevěným plotem

Kousek před Praia da Marinha jsou nádherné skalní útvary. Jeden z nich připomíná tvar srdce, když stojíte na správném místě (přibližně zde – https://goo.gl/maps/v6dm59zJyvgzuh3Y8, https://mapy.cz/s/hotutuvatu ). Aby byl vidět tvar srdce, bylo potřeba přelézt zábradlí.

Skalní útvar v oceánu ve tvaru srdíčka
Výhled na algary, díry v zemi způsobené erozí
Skalní útvar v oceánu a tyrkysový oceán
Skalní útvar s dvěma oblouky v oceánu

Také zde můžete vidět krásně zvrásněné pískovcové skály.

Zajímavé tvary oranžového pískovce a oceán
oceán a pískovcové útvary
Zvrásněný pískovec erozí a výhled na oceán

Trasahttps://mapy.cz/s/cuhuhucete (6,2 km, dle mapy.cz 2:14 hod.)

Já teda tuto trasu šla o dost déle, cca 3 hodiny. Přece jen bylo vedro a taky jsem hodně fotila a kochala se nádhernými výhledy.

Praia da Marinha

Když jsem přišla na pláž Praia da Marinha, tak už tam bylo dost řas, ale přes den tam prý nebyly. Někdy je tady vlny prostě přinesou, tak je pak lepší přejet třeba na pláž vedle a tam už být nemusí. Tahle pláž získala různá ocenění a řadí se tak mezi nejkrásnější pláže Evropy/světa…

Výhled na pláž s krásnými skalními útvary
Pláž s lidmi v plavkách a skály
Pláž s lidmi a oranžový skalní útvar
pohled na oceán se skalními útvary

Den 7

Další den jsme byli se synem hned na 9:00 objednaní na antigenní test, který bylo nutné absolvovat ne déle než 48 hod. před nástupem do letadla. Takže jsme si to odbyli hned ráno, aby nám to nenabourávalo program během dne. Více info včetně odkazů najdete v sekci Covid formality

Pak jsme vyrazili na pláž směrem k městečku Albufeira. Chtěli jsme si dojít nejdřív na oběd, ale některé restaurace otvíraly až ve 12 nebo 12:30 a tak nešlo nikde zastavit a když už jsme na nějakou restauraci narazili, tak ceny začínaly tak na 20 EUR… Tak jsme si řekli, že holt půjdeme do restaurace přímo na pláži. No, to taky nebyla zrovna nejlepší volba, ale už se nám nechtělo trávit čas hledáním restaurace. Byla to rybí restaurace, která nebyla zrovna levná a neměli ani jídelní lístek a všechny ryby byly prostě na váhu. A když kilo stálo třeba 70 EUR, tak v takovém případě mám trochu strach si rybu dát, aby mi nedali nějakou větší a oběd mě nestál majlant, obzvlášť když vím, že v jiných restauracích mě ryby stály tak 8-13 EUR. A kromě ryb měli jen grilované kuře za 12 EUR a nějaký dražší hovězí steak…Tak jsme si vybrali kuře, nebylo špatný, ale jinde jsem měla výrazně levnější a lepší. Takže pokud nechcete moc utrácet, tuhle restauraci nedoporučuju. Dali jsme si ještě dezert a ten teda za tu cenu nebyl nic moc, od citronového dortíku jsem čekala víc a čokoládová pěna dost tekla, skoro to nebyla pěna, to i já dělám mnohem lepší.

Vedle byl ještě snack bar, kde dělali toasty a hranolky a nějaké saláty.

Praia do Evaristo

Po obědě jsme šli na pláž Evaristo. Tahle pláž nás obzvlášť nadchla, krásná menší pláž se spoustou zajímavých skalních útvarů, zas úplně jiných než jinde.

Písečná pláž s balvany a oceán
Písečná pláž a oceán
písečná pláž a zajímavé útvary skal v moři
Písek a skalní útvary a oceán
zajímavé skalní útvary a balvany v oceánu
Skalní útvary různých tvarů
Pláž se zajímavými tvary balvanů
Pláž a zajímavé tvary skal
Skalní útvary v oceánu
Tyrkysový oceán a skalnaté pobřeží

Praia do Castelo

Pak jsme se s taťkou vydali na menší procházku po pobřeží. Nejdřív jsme došli na krásnou pláž Praia do Castelo.

Písečná pláž, pískovcové skály a oceán
Pláž a skaliska a oceán s několika loďkami
skalní útvary u oceánu a písečná pláž
Výhled na skalní útvar
Keříky a velká borovice a jasné nebe
Výhled na skaliska u oceánu a keříky

Praia da Coelha

Pak jsme pokračovali až k Praia da Coelha, což je v překladu mušličková pláž. Dolů jsme ale nescházeli, byl to ještě kus cesty a stejně jsem tuhle pláž chtěla ukázat malýmu, a tak jsme si řekli, že tam k večeru ještě zajedeme autem. Nešlo zajet až úplně k pláži, ale bylo třeba zaparkovat kus od pláže a dojít na pláž pěšky. Je to moc krásná pláž s opravdu velkým množství mušlí, bohužel hodně jich je rozbitých, ale dá se najít i dost celých nepoškozených. Jsou opravdu krásně velké, jinde v Evropě jsem na takové množství velkých mušlí opravdu nenarazila. Ale jinak lze mušle najít na většině pláží v Algarve, jen ne takové množství.

dlouhá písečná pláž se slunečníky a tyrkysový oceán
Pláž se skalním útvarem osvíceným sluncem
Velké mušle a spousta malých mušlí
Ruka držící velkou mušli a jedna mušle na písku
výhled z jeskyně na oceán
Pláž zalitá zapadajícím sluncem
oceán a písečná pláž s mohutnými skalními útvary
Pláž se skalními útvary

Na konci pláže jde malým tunelem prolézt na vedlejší malou pláž, je to poměrně nízké, tak je potřeba ke konci prolézt po kolenou.

Skála s malým otvorem
Zem pokrytá spoustou mušlí z nich mnoho z nich je rozbitých
Výhled z jeskyně na oblohu
Velký strom buganvílie růžové, bílé a žluté barvy

Cestou zpět jsme chtěli zajít na večeři, ale buď jsme opět naráželi na samé opravdu luxusní, kde jídlo začínalo na 20 EUR a více, nebo bylo plno nebo jsme nechtěli v Portugalsku jíst indickou kuchyni, ale místní kuchyni a tak jsme pokračovali dál a dál a říkali jsme si, že se nakonec najíme až v Portimão. Kousek před Portimão jsem na Googlu našla Churrasqueira Brenda. Tohle byla restaurace pro místní, byli jsme tam opravdu jediní turisté a ceny byly velmi levné, ale jídlo bylo velmi dobré. Takže jsme sem zajeli ještě na oběd i večeři další den. Více informací o cenách a fotky najdete v sekci Restaurace.

Den 8

Sand city

Další den jsme se vypravili do Sand city, na které jsem narazila až zde, když jsem viděla reklamy na billboardech. Je to areál se stavbami z písku, které jsou opravdu povedené. Najdete zde např. sochy z písku představující různé země, mezi nimiž byla i Česká republika (Karlštejn a orloj).

socha z písku ve tvaru hradu Karlštejn a orloje
socha z písku se symboly Anglie - královna, stůl s čajem a Big ben
Socha z písku fotbalista
Socha z písku ve tvaru třech slonů
Sochy z písku egyptských pyramid
Socha z písku ve tvaru pyramidy

Dále různé postavy z animovaných pohádek a filmů nebo různé známé osobnosti. U každého místa můžete najít anglicko-portugalský popisek, co dané sochy představují.

Sochy z písku Avengers
sochy z písku
Socha z písku Obelixe a Asterixe
Socha z písku king kong
socha z písku ve tvaru Eifellovky
Socha z písku Michaela Jacksona
Sochy z písku

Vstupné stálo 11,9 EUR dospělý a 5,9 EUR dítě. Vstupenky se dají koupit i online, ale my kupovali na místě. Nám se tohle místo hodně líbilo, doporučuju. Odpoledne tu moc lidí nebylo, byli jsme tu skoro sami.

Mapa – https://mapy.cz/s/lonukozuha

Web – https://sandcity.pt/

Portimão – Praia dos Três Castelos

Zbytek dne jsme strávili v Portimão na pláži Praia dos Três Castelos. Také nádherná pláž s krásnými skalními útvary. Tahle pláž mi přišla ze všech úplně nejlepší pro dítě, ve vodě opravdu jen jemný píseček, žádné kameny a dost dlouho opravdu mělko, opravdu pro dítě ideální. Ale jinak všechny pláže byly pro dítě v pohodě.

pláž se skalním útvarem a jeden skalní útvar v oceánu

Restaurace

Musím říct, že obecně úroveň restaurací je tady dobrá, nemůžu říct, že by nám někde nechutnalo.

Ceny jsou celkem v pohodě, dají se vybrat i levnější restaurace, kde se najíte za 8-10 EUR, ale samozřejmě záleží, v některých turistických lokalitách je běžná cena tak 12-15 EUR. Ceny už jsou většinou včetně přílohy. V restauracích mívají také „prato do día“ (jídlo dne), něco jako naše polední menu a to bývá levnější. Servis je tady dobrý, vždy si nás všímali, zda ještě něco nechceme, jestli je vše v pořádku a obsluha byla vždy velmi příjemná.  Prakticky vždy rovnou nabízí předkrm, nějaké drobnosti jako nějaké jednohubky nebo pomazánky, nebo třeba olivy, většinou se to platí zvlášť tak se případně nebojte říct, že předkrm nechcete.

Tady je mapa s restauracemi, které jsme navštívili

Portimão

Churrasqueira do Ruca

Naše neoblíbenější restaurace v Portimão, kde jsme byli celkem 3x. Jídlo je zde opravdu výborné, za dobré ceny, velmi milá obsluha a o víkendu zde byla živá hudba. Ceny byly včetně přílohy a často i salátu. Posezení na zahrádce bylo také velmi příjemné, bylo teplo až do večera. Poprvé jsem měla pražmu (dourada), což bylo jídlo dne za pouhých 7,75 EUR (prato do día) a byla opravdu výborná.

Také zde měli výborného králíka, kuře piri-piri, hovězí espetadu (takový špíz) a tresku, vše tady bylo opravdu výborné. Tuhle restauraci opravdu doporučuju vyzkoušet.

Dourada assada com batatas (pražma) – 7,75 EUR

Frango do churrasco com piri-piri (kuře piri piri) – menší porce 6,50 EUR, velká 12 EUR (velká stačí pro 2)

Espetada de carnes (hovězí špíz) – 11,50 EUR

Coelho frito ao alhinho (králík) – 9,50 EUR

Odkaz – https://goo.gl/maps/dp5qGBqmqGjcfeTk6

trojúhelníkový talíř s rybou a brambory a salátek
Dourada assada (pražma)
kousky králíka s hranolky a salátek
Coelho frito ao alhinho (králík)
Trojúhelníkový bílý talíř s rybou brambory a salát s kolečky rajčete a cibule
Bacalhau (treska)
Kuře piri piri na plechovém tácu s lžící a kouskem citrónu
Frango no churrasco com Piri-Piri
Špíz na jehle svisle dolů a salátek
Espetada de carnes
pěna ve skleničce na talířku s lžičkou
Mangová pěna
Vstup do restaurace Churrasqueira do Ruca
restaurace s venkovním posezením a cedule s nabídkou jídla
Jídelní lístek v portugalštině
Jídelní lístek v angličtině

Restaurante Nave

Já zde měla výborné sardinky, ostatní frango no churrasco a nejaké vepřové kostky s bramborem, obojí prý celkem ušlo, ale nic kvůli čemu bychom se sem chtěli vracet. Ale ceny tu byly dobré.

Sardinhas – 8,50 EUR

Frango no churrasco (kuře) – 8,50 EUR

Carne de porco a Portugal – 10,50 EUR

Odkaz – https://goo.gl/maps/6CGxzpLeUvBw2Wxh9

Bílý talíř s bramborami ve slupce a sardinky
Salát s rajčaty a cibulí
Restaurace se stoly a židlemi
Cedule Restaurante Nave
Restaurante Nave
Černá tabule s denním menu

Restaurante Mira Vau

I zde byly velmi příznivé ceny. Já měla mix gril s hranolkama a ostatní plátek kuřecího masa s omáčkou s žampiony a sardinky. Jídlo bylo dobré. Ideální místo na oběd pokud hledáte restauraci blízko Praia do Amado.

Sardinhas assadas – 8,50 EUR

Grelhada mista de carne – 9,90 EUR

Escalopes de frango com congumelos (dětské menu) – 6,25 EUR

Mix gril s hranolkami a salátkem
Sedm sardinek a čtyři celé brambory
Bílý talíř s hranolkymi, plátkem masa ve smetanové omáčce a rýže

Parchal (u Portimão)

Churrasqueira Brenda

Tohle byla restaurace pro místní, byli jsme tam jediní turisté a ceny byly velmi levné, ale jídlo bylo dobré. Takže jsme sem zajeli ještě na oběd i večeři další den.

Ceny se tu pohybují kolem 7-8 EUR za většinu jídel a prato do día kolem 6 EUR a třeba takový zákusek (pudink, bylo to jako francouzský creme caramel) za pouhých 1,50 EUR. Ale jinak od restaurace nečekejte žádné krásné moderní prostředí s hezkým vybavením, je to opravdu hodně obyčejná restaurace.

Kuře s hranolky na bílém talíři
Plátek masa s žampiony a hranolky
Sardinky a brambory na bílém talíři
Žlutý pudink s karamelem na bílém talíři s lžičkou
Cedule s nabídkou jídla
restaurace Churrasqueira Brenda s několika dřevěnými stoly a židlemi
černá cedule s nabídkou jídla
Zelený salát s cibulí

Lagos – Ponta da Piedade

Sol Nascente

Tohle byla na Ponta da Piedade jediná restaurace, a protože jsme odsud chtěli vyrazit na nejbližší pláž, rozhodli jsme se najíst rovnou tady. Překvapilo mě, že na Googlu má tahle restaurace jen hodnocení 2,9, nám tady chutnalo. Já měla moc dobrou tresku, syn lososa a rodiče chtěli něco menšího, tak si dali omeletu.

Bacalhau grelhado (treska) – 13,50 EUR

Salmão (losos) – 12,50 EUR

Omeleta cogumelos – 8,50 EUR

Treska s bramborem a kolečka rajčat a cibule
Bílý talíř s lososem a bramborem
Hranolky s omeletou, strouhanou mrkví a kolečky cibule, rajčete a salát

Carvoeiro

Oasis

V téhle restauraci nám taky hodně chutnalo. Já si dala chobonici, byla fakt výborná. Syn si dal kuřecí špíz s arašídovou omáčkou, která byla taky výborná. Špízy (espetada) tady obecně všude mají výborné, maso bylo vždy krásně křehké a nevysušené. A rodiče vepřové medailonky s žampionovou omáčkou.

Polvo a lagareiro (chobotnice) – 15,50 EUR

Espetada de frango com molho de amendoim (kuřecí špíz s arašídovou omáčkou) – 13,95 EUR

Medalhões de porco com molho de cogumelos – 13,95 EUR

Talíř s bramborem a chobotnicí
Talíř s hranolkami plátkem masa na žampionech a salátek

Casa Algarvia

V této restauraci nám také moc chutnalo. Já měla tuňáka, rodiče špíz se slaninou a syn si tentokrát vybral z dětského menu hamburger.  Vše bylo opravdu výborné

Atum a Algarvia com cebolada (tuňák) – 14,50 EUR

Espetada de frango com bacom (kuřecí špíz se slaninou) – 13,50 EUR

Hamburger com batata frita (hamburger dětské menu) – 6,50 EUR

Steak z tuňáka s cibulí a brambory s vařenou zeleninou
Špíz s arašídovou omáčkou, brambory a vařená zelenina
Špíz s omáčkou brambory a vařená zelenina a plátek pomeranče

Vimar restaurante

Tahle restaurace byla taky dobrá, měli jsmě kuřecí plátek na žampionech a pražmu. Předkrm zde byl zdarma jako pozornost podniku.

Dourada grelhada – 13,50 EUR

Peito de frango com molho cogumelos – 9,50 EUR

Talíř s rybou a grilovanou zeleninou a zvlášť talířek s hranolky
Talíř s třemi brambory a kuřecí plátek s žampiony a se smetanovou omáčkou a zeleninou
Restaurace Vimar
Talíř s malými kousky a pečiva s různými pomazánkami

Okolí Albufeira

Restaurante Evaristo

Tahle restaurace nebyla zrovna nejlepší volba, ale už se nám nechtělo trávit čas hledáním restaurace. Byla to rybí restaurace, která nebyla zrovna levná a neměli ani jídelní lístek a všechny ryby byly prostě na váhu. A když kilo stálo třeba tak 70 EUR, tak v takovém případě mám trochu strach si rybu dát, aby mi nedali nějakou větší a oběd mě nestál majlant, obzvlášť když vím, že v jiných restauracích mě ryby stály tak 8-13 EUR. A kromě ryb měli jen grilované kuře za 12 EUR a nějaký dražší hovězí steak…Tak jsme si vybrali kuře, nebylo špatný, ale jinde jsem měla výrazně levnější a lepší. Takže pokud nechcete moc utrácet, tuhle restauraci nedoporučuju. Dali jsme si ještě dezert a ten teda za tu cenu nebyl nic moc, od citronového dortíku jsem čekala víc a čokoládová pěna dost tekla, skoro to nebyla pěna, to i já dělám mnohem lepší.

Frango (grilované kuře) – 12 EUR

Voda – 3,5 EUR (nejdražší co jsme měli, jinde standardně velká voda 1,5 litru byla za 1,50 EUR)

Zmrzlina – 3,80 EUR

Torta de limão (citrónový dortík) – 4,5 EUR

Čokoládová pěna – 4,5 EUR

Čokoládová pěna
Oranžový zákusek s limetkou na bílém talíři
Venkovní posezení restaurace s výhledem na pláž

Náklady

No, nakonec tahle dovolená nevyšla úplně nejlevněji, na osobu 16 900 Kč, ale měli jsme poměrně drahé letenky, zbytečný náklad na Covid test, který pro očkované odpadne a chodili jsme do restaurací na oběd i na večeři, plus nějaké to vstupné, a přespávat ve Vídni také vždy není potřeba, takže pokud byste za dovolenou chtěli utratit méně, nebyl by to problém. Obzvlášť mimo sezónu se dá dost ušetřit na letenkách. Ale když teď tak namátkou koukám teď v červenci na srpnové letenky, tak namátkou vidím také velmi dobré ceny kolem 1000 Kč (+ příp. příplatek za priority boarding a kabinové zavazadlo pokud vám nestačí malé zavazadlo 40x25x20 cm).

Tady najdete rozpis nákladů pro mě a pro syna, abyste měli představu.

• Celkem16900 Kč/osoba
  • Letenky – 8100 Kč (4050 Kč osoba)
  • Gepard Express do Vidne (980 Kč) – 490 kc/osoba
  • Ubytování Portimao – 280 EUR (140 EUR/osoba)
  • Ubytování Vídeň Letiště – Moxy hotel Víden – 67,7 EUR (33,85 EUR osoba)
  • Výlet lodkou – Benagil caves – 25 EUR dospělý, 20 EUR dítě
  • Sand city – 11,95 EUR dospělý, 5,9 EUR dítě
  • Covid test (antigen) – 50 EUR (25 EUR osoba)
  • Flixbus Viden Brno – 933 Kč (466 Kč osoba)
  • Restaurace – 281,42 EUR
  • Jidlo – 41 EUR
  • Auto – 56 EUR osoba (celkem pujceni 216 EUR)
  • Benzín – 26,5 eur (17,75 Kč/osoba)
  • Pojištění – 0 Kč (mám pojištění součástí platební karty nejen pro mě, ale i rodinu)

Odkazy

Blog Nebuď vorvaň, kde jsem před cestou čerpala inspiraci – https://www.nebudvorvan.cz/2019/09/10-tipu-na-vylety-v-oblasti-algarve.html?fbclid=IwAR39Luehq-01YM-ivyz8BK4TOi2y-RkCBmu0_Pi2Ra107xKDlpMUFn44_tY

Letenky – https://www.skyscanner.cz/

Ryainair – http://ryanair.com/

Doprava z Brna do Vídněhttps://www.gepard.com/

Doprava z Vídně do Brna –  https://www.flixbus.cz/

Autopůjčovna Drive4Fun – https://drive4fun.pt/

Lodní výlet – Carvoeiro Caveshttps://www.carvoeirocaves.com/passeios/tour-completo-benagil-praia-da-marinha/

Sand cityhttps://sandcity.pt/

Aktuální situace ohledně vycestování do Portugalska

Brno Covid test – Hola biolabshttps://www.hola-biolabs.com/cs/

Příjezdový formulář do Portugalska https://portugalcleanandsafe.com/en/passenger-locator-card

Aktuální opatření v Portugalsku

https://covid19.min-saude.pt/wp-content/uploads/2021/02/20210202_Postos-colheita.pdf (aktuální čísla Covid 19 dle regionů)

Covid test Portimão – Hospital de São Camilo

Pravidla návratu do ČR

Příjezdový formulář do ČR – https://plf.uzis.cz/

Hotel Vídeň – Moxy Vienna Airport

Ubytování Portimão (T2 Praia da Rocha – Portimão)https://www.booking.com/hotel/pt/t2-praia-da-rocha-portimao.cs.html?aid=304142;label=gen173nr-1FCAEoggI46AdIM1gEaDqIAQGYAQW4ARfIAQzYAQHoAQH4AQuIAgGoAgO4AuXrkIgGwAIB0gIkZDZlN2E5NTktMTA0ZS00YzVjLWE2NDgtNjU0MDg5MTkzZjI52AIG4AIB;sid=c4c99e0ecc59d64ec0da01ac239b6fd3;atlas_src=sr_iw_btn;dest_id=0;dist=0;group_adults=2;group_children=0;no_rooms=1;room1=A%2CA;sb_price_type=total;type=total;ucfs=1&

Pokud máte rádi Portugalsko, zkuste určitě i ostrov Madeira, který je opravdu nádherný a možná si ho zamilujete natolik, že jedna návštěva vám nebude stačit. Mrkněte pro inspiraci na mé články o Madeiře – https://lenkacestounecestou.cz/category/madeira/

Please follow and like us: